Cechy dobrego przedsiębiorcy

Sty 26, 2016 Aktualności

Dobrego lidera

Ludzie odnoszący liczne sukcesy imponują każdemu z nas. Każdy z nich jest jednak innym człowiekiem o różnych cechach osobowości, które chcielibyśmy posiadać. Jak wybrać te najlepsze? W poniższym artykule skupimy się na pięciu cechach dobrego przedsiębiorcy, o które warto zadbać.

Pragmatyzm i ciągła chęć doskonalenia się

Wielu światowej sławy wizjonerów jak Jobs, Gates czy Zuckerberg przerwali swoją edukację by skupić się na biznesie. Nie znaczy to jednak, że nie uczyli się już więcej. Na przykład założyciel Apple, nie zrezygnował całkowicie z edukacji, a chodził tylko na zajęcia które go pasjonowały. W ten sposób zdobył wiedzę z kaligrafii, którą wykorzystał przy projektowaniu fotonów dla Macintosha.

Pamiętajcie też, że oprócz możliwości praktycznego wykorzystania posiadanej wiedzy, istnieje jeszcze jeden powód by ciągle się doskonalić. Według badań SWPS, osoby uczące się regularnie są bardziej odporne na stres od tych, które tego zaniechały. Także nauka to samo zdrowie.

Proaktywność

Ludzie proaktywni kształtują rzeczywistość, w której się znalazły. Jak jednak zbadać czy ja się do nich zaliczam? Istnieje prosty test, by to zweryfikować. Zastanów się, które zdanie jest ci bliższe: „prowadzę biznes by nie być biednym”, czy „prowadzę biznes by zarabiać pieniądze”. Drugie stwierdzenie określa osoby proaktywne, które wykazują się dążeniem do celu i kierują się według określonego planu. Jeśli chcesz być jedną z nich jak najczęściej stawiaj sobie pytania, co i jak chcesz zmienić, aby osiągnąć lepsze wyniki?

Pracowitość i dążenie do celu

Cechą charakterystyczną własnego biznesu, zwłaszcza na jego początku, jest branie sporej liczby nadgodzin. Według statystyk, przedsiębiorcy w ciągu tygodnia pracują około sześćdziesięciu godzin. Liczby te dotyczą również światowej sławy miliarderów takich jak Zuckerberg, który całkiem niedawno przyznał, że gdy pracuje nad czymś istotnym, to poświęca właśnie tyle czasu swoim obowiązkom.

Wielu młodych startupowców, zatrudnionych jeszcze na etacie, rozwija swoje projekty po godzinach. Podobnie było z twórcami Ubera czy Gmaila, jak i polskimi przedsiębiorcami. Pracowitość to nieodłączny element udanego biznesu. Pamiętaj, że 90% startupów upada i jak ty będziesz działał na pół gwizdka, to twój też upadnie.

Odwaga

Badania przeprowadzona na temat podejmowania ryzyka dowiodły, że przedsiębiorcy potrafią jak nikt inny ryzykować. W końcu każdy biznes wiąże się z większa lub mniejszą dozą niepewności. Żeby osiągnąć sukces bardzo często trzeba odrzucić własną strefę komfortu i złamać przyjęte przez siebie zasady. Jak jednak możemy przyjąć wyzwanie i z odwagą stanąć przed nieznanym? Najważniejsze to odkryć własne hamulce, chroniące nas przed ryzykiem. Gdy je już popuścimy, to stawiajmy sobie małe cele, które pomogą nam przezwyciężyć strach.

Bądź pomocny

Bycie przedsiębiorcom polega na znajdowaniu rozwiązań dla zaistniałych potrzeb, oczywiście za określoną cenę. Według tej zasady komercyjny sukces odnoszą ci, którzy rozwiązują problemy największej rzeszy ludzi. Pamiętaj wiec, że: „Jeśli nie masz wystarczająco dużo pieniędzy oznacza to, że nie pomagasz wystarczającej liczbie osób”.

Może cię również zainteresować